Barion Pixel

Online kérdezz-felelek a jógáról

Ingyenes alkalom május 22-én, pénteken, 18:00-19:30

Az első két alkalom során nagy volt az érdeklődés, sok  jó kérdést kaptunk, ezért folytatjuk a programot és várjuk a további kérdéseket.  Jógagyakorlók és a jóga iránt érdeklődők kérdezhetnek a jógáról a Satyananda Yoga központ tanáraitól.   Hallhattok a Satyananda Yogában használt módszerekről is, amikkel sokat tehetünk magunk és mások fizikai, mentális érzelmi és spirituális egészségéért és jólétéért. Szeretnénk, ha a program hozzájárulna a remény és az inspiráció fenntartásához e különleges helyzetben. „Online kérdezz-felelek a jógáról” bővebben

Intenzív jógakurzus mellrákos betegeknek

Adományos program minden hónapban

Mellrákos betegeknek indítunk kurzusokat, akik az orvosi terápiák mellett a jóga módszereit is alkalmaznák gyógyulásuk érdekében. Számukra egyszerű jógatechnikákat tanítunk, melyek elősegíthetik gyógyulásukat. Lényeges, hogy ezek könnyen beilleszthetők a meglévő napirendbe és életmódba, alkalmazásuk nem kívánja, hogy teljesen új vagy idegen szokásokat alakítsanak ki. Legfontosabb hatásuk, hogy gyors lecsendesedést hoz számukra, mely, még ha csak rövid ideig is tart, nagyon fontos a gyógyulás szempontjából. Ha pedig a gyakorlást sikerül rendszeressé tenniük, az hosszan tartó és mély szintű ellazulást eredményez, ami segít számukra tisztábban látni helyzetüket és nyugodtabban átgondolni döntéseiket. „Intenzív jógakurzus mellrákos betegeknek” bővebben

Szerdánként ingyenes online Satyananda Yoga óra

Regisztrálj itt a szerda esti órára

Örömmel tájékoztatunk, hogy szerdánként ingyenes online Satyananda Yoga órát tartunk 18:30-20:00 között, amire alább lehet regisztrálni.

Mit jelent a Satyananda Yoga óra?
A jóga eredeti rendszereit követő gyakorlást, melynek célja, hogy a személyiséget felépítő valamennyi területet elérjük és tápláljuk. Jógaóráink ezért nem divatot és trendeket követnek, hanem úgy épülnek fel, hogy a gyakorló holisztikus értelemben a legtöbbet kapja. A foglalkozások öt részből állnak: „Szerdánként ingyenes online Satyananda Yoga óra” bővebben

Szatszang a cölibátusról, megértésről és karmáról

Swami Niranjanananda Saraswati

Ganga Darshan és ausztrál ásramok, 1989

Mi a cölibátus célja?

A szanszkritban vagy az indiai hagyományban nincs olyan, hogy cölibátus. Van egy fogalom, a brahmacsárja, amely kapcsolódik a cölibátus ideájához, de a brahmacsárja szószerinti jelentése „az, aki követi Brahmát”. Brahma ácsárja – aki követi az isteni törvényt.

„Szatszang a cölibátusról, megértésről és karmáról” bővebben

Jóga és jógaoktatás gyerekeknek

Swami Satyananda Saraswati

Convention of the European Union of National Federations of Yoga (Nemzeti Jóga Szövetségek Európai Uniójának Kongresszusa), Zinal, Svájc, 1977

Beszélnél nekünk a gyerekek jógaoktatásáról?

Indiában a gyerekeket hagyományosan nyolc, kilenc vagy tízéves korban vezetik be a jógába. A hinduknak van egy szertartásuk az ilyen idős gyermekek számára, amely során a gyermeknek megtanítják a szúrja namaszkárát, a nádí sódhana pránájámát és a mantra gyakorlatát. Ez a hagyomány így vagy úgy ma is folytatódik Indiában, de szükséges volt bevezetni a jógát a formális oktatás részeként is. Én is azon elsők között voltam, akik bevezették a jóga tananyagát a gyerekek számára az iskolákban. Később végeztem egyfajta felmérést a gyerekek problémáiról.

„Jóga és jógaoktatás gyerekeknek” bővebben

A gyermek agyműködésének fejlesztése jógával

Swami Satyananda Saraswati

Condorcet College, Párizs, 1980. május 15.

Az elmúlt húsz év során megpróbáltam elhozni a jógát az otthonokba és az iskolákba. Amikor gyermek voltam, sok félreértés volt a jógát illetően. Úgy gondolták, hogy a jóga csak azoknak az embereknek való, aki befejezték az életet. Ha valaki fiatalon gyakorolt jógát, az emberek megjegyezték, „Jóga, ilyen korán?” Még ma is sokan gondolják azt, hogy a jógaszőnyeg csak a nyugdíjasok számára való időtöltés. De én mindig azon a véleményen voltam, hogy a jóga sokkal inkább az emberi elme és az emberi test fejlődésével kapcsolatos. Természetesen gyermekként nem volt lehetséges számomra a jógát oly mértékben megérteni, mint most.

„A gyermek agyműködésének fejlesztése jógával” bővebben

Szatszang a karma jógáról és az önzetlenségről

Swami Niranjanananda Saraswati

Ganga Darhsan és az ausztrál ásramok, 1989

Tudom, hogy fontos mások szükségleteit sajátunk elé helyezni, de ezt hogyan tudjuk elérni egy olyan világban, ahol kihasználják az emberek önzetlen cselekedeteit?

Úgy gondolom, hogy csak az idiótákat használják ki. Ha valaki őszinte, hű önmagához és az ügyhöz, egyszerűen csak az, aki, és nem várja el az adást és a kapást sem, akkor nincs mód arra, hogy bárki is vagy bármilyen erő ezen a világon ki tudja használni. Feltettem ugyanezt a kérdést Swami Satyanandának hét évvel ezelőtt, és azt a választ kaptam tőle, hogy ha önmagad maradsz, akkor semmi sincs, ami kihasználhatna téged. A nehézség abban a pillanatban jelenik meg, amikor elménk és érzelmeink kielégítése céljából különféle szerepeknek próbálunk megfelelni az életünkben.

„Szatszang a karma jógáról és az önzetlenségről” bővebben

A szolgálat magasabb rendű, mint a meditáció

Swami Sivananda Saraswati

Tanítás a széváról és a karma jógáról

A kumbhaka segítségével két órára megállítani a légzést; forgatni a málát 24 órán keresztül; étel nélkül, egy földalatti pincében szamádhiban ülni 40 napon át, miközben átvágott nyelvfékkel kecsari mudrát végzünk; fél lábon állni a nyári nap perzselő forróságában; tratakát végezni a déli napon; az Óm, Óm, Óm-ot kántálni a csöndes és elhagyott őserdőben; egy óceánnyi könnyet hullatni a szankirtan alatt – mindezeknek semmi haszna mindaddig, míg az ember nem kapcsolja össze az Iránta érzett forró szeretetet a minden lény iránti szeretettel, és az Ő szolgálatának szenvedélyes szellemiségét minden lény szolgálatával.

„A szolgálat magasabb rendű, mint a meditáció” bővebben

Szatszang a szeretről, a bandhákról

Swami Niranjanananda Saraswati

Ganga Darshanban és az ausztrál ásramokban, 1989

Mi a feltétel nélküli szeretet?

Bármi is legyen a szeretet meghatározása, mi itt most a ’feltétel nélküli’ kifejezést vizsgáljuk, amit legjobban a Bhagavad Gíta határoz meg. A kondicionálást (a tanulás egyik formája, feltételes reflex képzése – szerk.) a születésünk óta megéljük, és ezekkel a tanult gondolkodás-, viselkedés-, cselekvés-, érzés-, megfigyelés-, analizálás- és kritizálás-mintával fogunk élni. Ez a személyiség egy állapota, az elvárás, a vágy, vagy a kívánság, hogy ilyenek vagy olyanok legyünk. Ki akarjuk vetíteni ezt, el akarjuk érni azt és ez a feltételekhez kötött, kondicionált állapot jelképezi az ’én-séget’, engem, az identitást. Ha nincs identitás, akkor nincs semmiféle kondicionáltság.

„Szatszang a szeretről, a bandhákról” bővebben

Jóga és oktatás

Swami Niranjanananda Saraswati

World Yoga Convention – Ausztrália, 1996. október

Mi az oktatás?

Sokat gondolkodtunk azon, hogy mit tud a jóga ajánlani az oktatásnak, mivel amikor általánosan beszélünk a jógáról, hogy segítse az oktatás folyamatát egy összetevőről beszélünk: akár a memóriával vagy az információ megtartó képességgel, vagy a különböző emberi lények intelligenciájának növelésével kapcsolatosan, vagy annak megtanulásával kapcsolatban, hogyan lehet kezelni az osztálytermi helyzetekben felmerülő stresszt. Azonban az oktatás jógikus fogalma ettől némileg eltér és nagy területet fed le.

„Jóga és oktatás” bővebben