Relaxáció

JÓGA NIDRÁ REAXÁCIÓ PÉNTEKEN, ONLINE
DÍJMENTES ALKALMAK FEBRUÁR 9-MÁRCIUS 29.
A jóga nidrá mélyrelaxációt mai formájában Swami Satyanandának köszönhetjük. A módszer mentőövként szolgál az elfoglalt és minden szinten leterhelt ember számára .

NYÍLT JÓGANAP, SZEMÉLYES ÉS ONLINE
DÍJMENTES PROGRAM, MÁRCIUS 9.
Módszerek a Satyananda Yoga-Bihar Yoga tradíció tanításai alapján: ászana, pránájáma, mudrá, bandha, meditáció, relaxáció, előadás

JÓGA NIDRÁ ÉS SAVÁSZANA
INGYENES LETÖLTÉS DAGANATOS BETEGEK SZÁMÁRA

Célunk, hogy a Satyananda Yoga-Bihar Yoga tradíció által tanított nagyon egyszerű, mégis rendkívül mély hatású jógagyakorlatok eljussanak azokhoz, akiknek nagy szüksége van rájuk. Ezért ezen az oldalon ingyenesen elérhetővé teszünk egy 30 perces jóga nidrá mélyrelaxációt, valamint egy 5 perces relaxációs módszert, a savászanát. 

Stresszoldás betegség esetén
A jóga nidrá egy mélyrelaxációs és stresszoldó módszer, amit érdemes naponta gyakorolni daganatos és más betegségek hagyományos terápiája mellett.  Súlyosabb egészségügyi rendellenességek esetén a betegek gyakran tapasztalhatnak szorongást, depressziót, reményvesztettséget és a dühöt, és ezeket olyan testi reakciók kísérhetik, mint az erős szívverés, túlzott verejtékezés, hasmenés, emésztési problémák, fejfájás és gyengeség. A jóga nidrá a betegséggel együtt járó stressz kezelésének egyik nagyon hasznos és hatékony módszere. Napi gyakorlásával meg lehet szabadulni a negatív stressz hatásaitól, ami elősegíti a test öngyógyító energiáinak felszabadítását is.

A gyakorlás módja
A gyakorlatot hanyattfekvésben és csukott szemmel kell végezni. A fej alatt lehet egy vékony párna, a testet be lehet takarni szükség esetén. A lábak nyújtva és csípő szélességű terpeszben, a karok szintén nyújtva a törzs mellett, tenyérrel felfelé. Krónikus derékfájás esetén térdhajlat alá helyezett párnával vagy összecsavart pléddel lehet enyhíteni a deréktáji feszültséget. Nagyon fontos, hogy a gyakorlat 30 perce alatt teljesen mozdulatlanul kell maradni a fenti pózban, valamint szükséges ébren maradni közben, de ha ez utóbbi nem is sikerül teljesen, akkor is hasznos a gyakorlat.

Rendszeresség
A jóga nidrát egészséges állapotban hetente 4-5-ször, betegség esetén azonban naponta szükséges végezni. Ha van rá mód, érdemes minden nap ugyanabban az időben végezni a gyógykezelés és a rehabilitáció teljes időszakában.

További információk a módszerről
A módszert Swami Satyananda Saraswati indiai jógamester fejleszette ki, és az általa alapított intézmény, a Bihar School of Yoga egy könyvet is kiadott a róla, melynek magyar változata az alábbi két módon érhető el. Az egyik a www.satyamyogaprasad.net oldalon online, ingyenes formában, a másik pedig könyv formában megrendelhető a Sataynanda Yoga Magyarországon Alapítvány www.satyananda.hu oldalán.

Rövid relaxáció
A jóga nidrá mellett naponta lehet végezni ezt a rövid, úgynevezett savászana relaxációt, ami azonnali segítséget ad a fizikai feszültségek oldásában, és alkalmas akkor is, ha csak pár percünk van pihenésre. Azt a pár percet azonban mindenképpen érdemes tudatos ellazulással tölteni, mert a szervezetünknek nagy szüksége van rá.

Pozitív táplálék
A gyógyulás időszakában fontos, hogy amit fogyasztunk – mind az étel, amit eszünk, mind pedig amit hallunk, nézünk, olvasunk – lehetőleg segítse, ne pedig hátráltassa a gyógyulási folyamatokat.

A legjobbakat kívánjuk a gyakorláshoz és a gyógyuláshoz! Kérdés esetén vegyék fel velünk a kapcsolatot.
Satyananda Yoga Alapítvány

Jóga nidrá letöltés
Savászana letöltés