Ételünk

Egy idős szannjászin tapasztalatai

Fogyassz enyhén főzött természetes ételeket. Csak olyankor egyél, amikor valóban éhes vagy. Az ételt jól meg kell rágni és lassan enni, miközben élvezzük az ízt és az aromát. Ha gyorsan eszünk, akkor nehéz emésztenünk, és hajlamosak vagyunk többet enni, mint szükséges. Annyit egyél, ami kielégíti étvágyad háromnegyedét. Fogyassz rengeteg zöld színű zöldséget és gyümölcsöt. A csírák vitaminokban és ásványi anyagokban gazdagok, ezért minden étkezéskor ajánlottak. A rostok is szükségesek. Csökkentsd az olajban sült ételeket, erős fűszereket és a csípős paprikát. Kerüld a feldolgozott élelmiszert, fehér lisztet, süteményt, tésztát stb., és a cukros, szénsavas italokat. Naponta két csésze tea vagy kávé elég. Ha olyan vendégségbe vagy hivatalos, ahol nehéz ételek vannak, akkor egyél kevesebbet, mint általában.

Igyál rengeteg vizet napközben, és legalább két pohárral, mielőtt hív a természet. Egy és egy negyed liter víz elfogyasztása reggel segíti a belek kiürítését, és tisztítja az epe és a váladékok rendszerét.

Túlsúlyos embereknek nem kell “éhező” kúrát tartaniuk. Csökkentsd a keményítő- és cukorbevitelt, növeld a zöldségek, gyümölcsök és rostok mennyiségét. A búzakorpa kitűnő. Sütőben süsd meg egy kicsit, és keverd össze zöldségekkel vagy add hozzá a búzaliszthez és készíts csapátit.

Étkezés időben légy nyugodt hangulatban, és tedd félre az aggodalmaidat. Ülj vadzsrászanában minden étkezés után. A vacsora és a lefekvés között mindig teljen el 2-3 óra. A betegségek 90%-át a rossz ételek, a rendszertelen életmód és a feszültségek okozzák, melyek méreganyagok termelődését eredményezik a testünkben, amelyek aztán felhalmozódnak szervezetünk gyenge pontjainál betegséget okozva ezzel.

Próbálj böjtölni havonta kétszer. Legjobb csak vizet inni, de gyümölcslé és/vagy lédús gyümölcsök is fogyaszthatók. Ha a böjt nem kivitelezhető, legalább hagyd ki a vacsorát egyszer-kétszer hetente, és egyél helyette lédús gyümölcsöt.

Azért egyél, hogy élj, és ne azért élj, hogy ehess.

Forrás: Yoga Magazine, 1998. november